Myszką po mapie - Gazeta Chojnowska w ramach portalu E-Informator.pl

podgląd komentarzy

Myszką po mapie

Tydzień z Internetem 2012

Tegoroczna ogólnoeuropejska kampania „Tydzień z  Internetem" koordynowana przez Telecentre-Europe, w Polsce wspierana przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI) przy współpracy z koalicją "Dojrz@łość w sieci", zwracała uwagę na aktywność osób starszych i solidarność międzypokoleniową.

(szerokość: 750 / wysokość: 562)

Miejska Biblioteka Publiczna w Chojnowie włączyła się w tę akcję. Z propozycji koordynatora akcji wybraliśmy organizację spotkania dla trzech generacji „W 80 minut dookoła świata", czyli wirtualną podróż po wielu kontynentach. 28 marca uczestnicy zabawy zostali podzieleni na drużyny: Koneserzy sztuki, Odkrywcy dżungli, Płetwonurkowie, Fotografowie, Entomolodzy i Inkowie. Zespoły - zgodnie z hasłem "Co trzy głowy to nie jedna" - odwiedziły 6 kontynentów wykonując różne zadania. Na rozgrzewkę sprawdziliśmy trasę podróży z Chojnowa do Paryża. Upewniliśmy się, jaka będzie pogoda podczas planowanej wycieczki do stolicy Francji. Grupa Koneserów sztuki  zaprowadziła nas do muzeum w Luwrze. Obejrzeliśmy obraz Mona Lisa Leonarda Da Vinci, a potem uzupełniliśmy kilka szczegółów w pięciu innych znanych dziełach malarskich. Na wyspie Bali Odkrywcy dżungli szukali rzeki w Małpim Lesie i pomalowali w stylu indonezyjskim ceramiczny dzban, który był pamiątką z ich podróży. Potem drużyna Płetwonurków przeniosła nas z Azji do Australii, abyśmy zobaczyli Wielką Rafę Koralową. (szerokość: 750 / wysokość: 562)Byliśmy w podwodnym świecie i cierpliwie szukaliśmy płetwonurka obserwującego morskie żyjątka. Po kąpieli w Oceanie Spokojnym zadaniem grupy Fotografów było odnalezienie kilku mężczyzn na pustyni w Afryce oraz zrobienie paru fotek zwierzętom na sawannie. Natomiast razem z Entomologami odwiedziliśmy Park Narodowy Wielkiego Kanionu w USA. Ostatnim kontynentem wspólnej podróży była Ameryka Południowa. Zespół Inków pokazał najlepiej zachowane miasto Inków- Machu Picchu. Z tej wyprawy pozostała również ciekawa biżuteria w stylu inkaskim. I tak w 80 minut udało nam się objechać kulę ziemską. Wszyscy członkowie drużyn otrzymali „Dyplom Globtrottera". Pełni wrażeń zarejestrowaliśmy się w internetowym liczniku osób biorących udział w kampanii „Tydzień z Internetem". Na zakończenie wybraliśmy się jeszcze na spokojny spacer chojnowskim rynkiem. Zobaczyliśmy kościół, znajomy skwer i gołębie. Z przyjemnością odświeżyliśmy w pamięci ten widok dzięki www.dolnyslask360.pl.

Elżbieta Izworska
Napisz swój własny komentarz
Tytuł:      Autor:

serwis jest częścią portalu www.E-Informator.pl przygotowanego przez MEDIART © w systemie zarządzania treścią CMS Kursorek | Reklama