Do zobaczenia… - Gazeta Chojnowska w ramach portalu E-Informator.pl

podgląd komentarzy

Do zobaczenia…

(szerokość: 750 / wysokość: 499)

Od środy do niedzieli ubiegłego tygodnia gościła w naszym mieście delegacja mieszkańców z naszego miasta partnerskiego Egelsbach. Wśród gości byli: burmistrz Egelsbach Jürgen Sieling, były burmistrz Rudi Moritz, przewodniczący stowarzszenia miast partnerskich i organizator wizyty Horst Miltenberger.

W czwartej już wizycie wzięła udział rekordowa liczba uczestników - 40 osób. Stąd wniosek, że goście z Niemiec bardzo dobrze czują się w swoim mieście partnerskim.

O to, żeby każda wizyta była niezapomnianym przeżyciem troszczy się Chojnowskie Stowarzyszenie Przyjaciół Miast Partnerskich- organizator pobytu mieszkańców Egelsbach w grodzie nad Skorą. Tym razem też przygotowaliśmy ciekawy program. W środę (12 czerwca) po przyjeździe i radosnych powitaniach zjedliśmy wspólną kolację w kawiarence MOKSiR-u, którą przygotowali członkowie naszego stowarzyszenia. Potem goście udali się do naszych domów i do hotelu w Piotrowicach. Po wielogodzinnej podróży odpoczynek był nieodzowny.

Czwartek był bardzo intensywnym dniem. Oficjalną część wizyty rozpoczęła uroczysta Msza Św., którą odprawił w języku niemieckim i polskim ksiądz Jarosław. Potem przeszliśmy do Domu Schrama, gdzie odbyło się oficjalne powitanie gości przez Burmistrza Chojnowa i Przewodniczącego Rady Miejskiej. Wspólnie wysłuchaliśmy referatów o sytuacji seniorów w Polsce i o wpływie członkostwa Polski w Unii Eurpejskiej na nasze życie. Po wspólnym posiłku udaliśmy się do Środowiskowego Domu Pomocy Społecznej przy ul. Sobieskiego. Tutaj zapoznaliśmy się z formami pomocy udzielanej niepełnosprawnym i metodami terapeutycznymi. Po prezentacji wywiązała się żywa dyskusja. Duże wrażenie na gościach zrobiła wizyta w muzeum. Zachwyciło ich bogactwo zbiorów i to, że małe miasto ma tak wspaniałe muzeum.

(szerokość: 750 / wysokość: 499)

Zamiast wieczornej kolacji urządziliśmy grill-party, podczas którego przy akompaniamencie akordeonu śpiewaliśmy wspólnie polskie i niemieckie pieśni biesiadne. Miłą niespodziankę sprawili nam goście, którzy zaśpiewali dla nas po polsku, jedną z popularnych piosenek ludowych – bardzo poprawnie językowo odśpiewali „Miała baba koguta..." - brawo!

W piątek wyjazd do Bolesławca i zwiedzanie manufaktury ceramiki bolesławieckiej.

(szerokość: 750 / wysokość: 1125)

Po prześledzeniu procesu produkcji, wizyta w fabrycznym sklepie, gdzie goście zakupili pamiątki. Spacer po bolesławieckim rynku, pomnik Kutuzowa, to miłe wrażenia z pobytu w mieście nad Bobrem. Po obiedzie udaliśmy się do Jadwisina na kawę, którą zasponsorował nam pan Jan Wengrzyn.

Sobota, to wyjazd nad Kolorowe Jeziorka w Rudawy Janowickie. Wrażenia niezapomniane: kolorowa woda w jeziorkach, wędrówka po łagodnych "górkach", piękna

słoneczna pogoda; potem domowy chleb z domowym smalcem i kiszone ogórki. Cóż więcej trzeba do szczęścia?

(szerokość: 750 / wysokość: 499)

Po powrocie do Chojnowa krótki odpoczynek. Wieczorem zebraliśmy się wszyscy na uroczystym wieczorku pożegnalnym w Piotrowicach. Przy dobrej muzyce bawiliśmy się do północy.

W niedzielę wspólne zdjęcie przed Urzędem Miejskim, pożegnanie i odjazd do Egelsbach. Przed wyjazdem nasi goście kolejny raz nas zaskoczyli: nauczyli się po polsku piosenki "Upływa szybko życie...". Zaśpiewaliśmy ją oczywiście razem. Na tym polega partnerstwo: wiele rzeczy powinno się robić wspólnie. Wtedy nawzajem się poznajemy, budujemy zaufanie i szacunek. Przecież i my i oni jesteśmy Europejczykami!

W przyszłym roku mieszkańcy Chojnowa będą gościć w Egelsbach. Zatem - do miłego zobaczenia!

Chojnowskie Stowarzyszenie Przyjaciół Miast Partnerskich dziękuje panom Andrzejowi Kupczykowi i Bogdanowi Styrkowcowi za podarowane pieczywo.

ek
Napisz swój własny komentarz
Tytuł:      Autor:

serwis jest częścią portalu www.E-Informator.pl przygotowanego przez MEDIART © w systemie zarządzania treścią CMS Kursorek | Reklama