Gimnazjum nr 2 w Danii - is also happy - Gazeta Chojnowska w ramach portalu E-Informator.pl

artykuły:

podgląd artykułów
podgląd komentarzy

Gimnazjum nr 2 w Danii - is also happy

(szerokość: 640 / wysokość: 480)

W dniach 31.03. – 04.04. uczniowie Gimnazjum nr 2 i. M. Kopernika w Chojnowie wyjechali do zaprzyjaźnionej duńskiej szkoły Baunebjergskolen w miejscowości Humlebaek w Danii. To już drugi wyjazd naszych uczniów do ojczyzny Andersena i klocków LEGO. Kontakt obu szkół  zaczął się już w 2009 roku, kiedy nasza nauczycielka angielskiego Paulina Rajczakowska przebywała w Danii na stypendium. Od tego czasu mieliśmy niejednokrotnie przyjemność goszczenia Duńczyków w Chojnowie.

(szerokość: 640 / wysokość: 960)

Nasza szkoła stawia na praktyczną naukę języka, dzięki wycieczkom poza granice państwa, uczniowie zyskują dodatkową motywację do pracy nad swoimi umiejętnościami językowymi. Ciekawy program zwiedzania współgra z możliwością ćwiczeń językowych, które prowadzone są w terenie w naturalnych, codziennych sytuacjach. Kolejny wyjazd był dla uczniów doskonałą okazją do wypróbowania swoich umiejętności językowych oraz mobilizacją do dalszej nauki angielskiego zarówno dla polskich jak i duńskich uczniów.

Wyjazdy zagraniczne są uzupełnieniem programu nauczania języka angielskiego, a w przypadku tego wyjazdu, także sztuki poprzez zwiedzanie światowej sławy Muzeum Sztuki Nowoczesnej – Lousiana i historii dzięki wizycie w Muzeum Narodowym z bogatymi zbiorami i ciekawymi ekspozycjami dotyczącymi słynnych Wikingów.

Uczniowie mogli zapoznać się z systemem duńskiego szkolnictwa zwiedzając szkołę goszczącą i skonfrontować tę wiedzę z własną szkolną rzeczywistością. Uczestnicy wyjazdu przygotowali krótkie prezentacje multimedialne dotyczące Polski, Gimnazjum nr 2 w Chojnowie oraz naszego regionu, jednak największym zainteresowaniem cieszył się film jaki udało nam się nagrać podczas naszej zeszłorocznej wymiany i integracyjne zajęcia popołudniowe w szkolnej hali sportowej gdzie ostatecznie zostały przełamane bariery językowe.

Największym atutem pobytu na wyspie była możliwość nadmorskich spacerów i zwiedzanie malutkich miasteczek portowych takich jak Humlebaek czy Helsingřr w którym mieści się słynny zamek Kromborg znany z szekspirowskiej sztuki – Hamlet.

Podczas dwóch wyjazdów do oddalonej o 35 kilometrów Kopenhagi uczniowie mogli zobaczyć budynki Parlamentu Duńskiego oraz uroczystą zmianę warty pod pałacem królewskim Amalienborg. Z dużym zainteresowaniem spotkał się również spacer i zakupy w stolicy na głównej ulicy Stroeget.

Podczas pięciodniowego wyjazdu, korzystając z pięknej pogody, odwiedziliśmy również malownicze miasteczko portowe Hälsingborg w Szwecji. Dodatkowo zakwaterowanie u duńskich rodzin było dla naszych Gimnazjalistów świetną okazją do poznania zwyczajów panujących w Danii. Wszystko to pozwoliło nam zasmakować kultury krajów skandynawskich. Ciekawostką jest, że według rankingu stworzonego na zlecenie Organizacji Narodów Zjednoczonych, który mierzy poziom szczęścia i dobrobytu na świecie, to właśnie Dania znajduje się na pierwszej pozycji. W związku z tym postanowiliśmy uwiecznić nasz pobyt w Danii kręcąc naszą własną wersję teledysku do piosenki Pharrella Williamsa „Happy". Efekt końcowy można już oglądać w Internecie.

Daria Drozd (klasa 3d):

Dania? Najlepsza moja wycieczka odkąd pamiętam! Piękna pogoda, cudowne towarzystwo i jeszcze lepsza atmosfera. Rodziny goszczące dawały z siebie wszystko, żeby nam było jak najlepiej. Ja osobiście mieszkałam w samym centrum u pani, która płynnie mówi po polsku, jednak nie dawała mi tego ułatwienia i większość rozmów toczyła się w języku angielskim. Zwiedziliśmy Kopenhagę, okolice przy porcie w Szwecji i oczywiście Humlebaek, w którym mieściła się szkoła. Mieliśmy okazję zobaczyć zmianę warty przy zamku królewskim, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, porty i wiele różnych ciekawych miejsc. Fajnym pomysłem było kręcenie „teledysku" do piosenki Happy; gdzie tylko było to możliwe, włączaliśmy muzykę i tańczyliśmy. Będę bardzo mile wspominać ten wyjazd i mam nadzieję, że w przyszłości uda mi się pojechać tam jeszcze raz.

Edyta Grządziel (klasa 3d):

31 marca był przez nas bardzo wyczekiwany. Tego dnia bowiem 15 osób udało się busem na wymianę do Danii. Podróż była długa, lecz każdy podczas niej dobrze się bawił, tym bardziej gdy w radiu leciała piosenka "Happy", do której nagraliśmy teledysk. Gdy dojechaliśmy na miejsce zostaliśmy ciepło przywitani przez Karin - nauczycielkę z Danii oraz uczniów, u których mieszkaliśmy podczas pobytu. Całe 5 dni spędzone w Danii było niesamowitym doświadczeniem, które na pewno będziemy pamiętać. Wymiana pozwoliła sprawdzić nasze umiejętności z języka angielskiego. Każda osoba trafiła do świetnej rodziny, która się nami bardzo dobrze zajmowała. Wycieczki do Kopenhagi były bardzo ciekawe, zobaczyliśmy zmianę warty, oraz słynną dzielnicę "Christiania", o której opowiedziała nam Karin. Ponadto każdy związał się ze swoją "duńską rodziną" oraz osobami, które tam poznaliśmy, co dało nam możliwość zawarcia nowych przyjaźni, być może na całe życie.

(szerokość: 640 / wysokość: 427)

Napisz swój własny komentarz
Tytuł:      Autor:

serwis jest częścią portalu www.E-Informator.pl przygotowanego przez MEDIART © w systemie zarządzania treścią CMS Kursorek | Reklama