Na XLI sesji - Gazeta Chojnowska w ramach portalu E-Informator.pl



artykuły:

ostatnie
popularne
komentowane
regulamin
archiwum PDF
stopka redakcyjna
ogłoszenia
podgląd artykułów
podgląd komentarzy



Na XLI sesji



Na pierwszej, po tegorocznej wakacyjnej przerwie, sesji chojnowscy radni wysłuchali m.in. sprawozdań dyrektorów placówek oświatowych dotyczących przygotowania jednostek do rozpoczynającego się nowego roku szkolnego.

 

Przedszkole Miejskie Nr 1

W przedszkolu w nowym roku szkolnym będzie 6 grup (oddziałów) dzieci z wyżywieniem. Grupa dzieci 3-letnich, grupa dzieci 3,4-letnich, grupa 5-latkow, grupa 5,6-latkow i grupa 6-latków. Ogółem w roku szkolnym 2009/2010 do przedszkola będzie uczęszczało 126 dzieci.(szerokość: 190 / wysokość: 253)

 

W ramach przygotowań do nowego roku szkolnego wykonano wiele prac i generalnych porządków zarówno w budynku przedszkola jak i ogrodzie.

* Wymienione zostały poręcze znajdujące się w ogrodzie przy zejściu z tarasu.

* Przy odwilgoconych w ubiegłym roku ścianach budynku wykopane rowy zostały wypełnione kamykami i wykończone obrzeżami. Prace wykonali rodzice jak również dostarczyli nieodpłatnie materiały.

* Zakupiono dużą ilość zabawek dla dzieci do wszystkich grup wiekowych.

* Dokonano zakupu kolorowej kanapy i fotelika do grupy dzieci najmłodszych

* Wymieniono piasek w obydwu piaskownicach.

* Zakupiono niezbędne środki higieniczne i sanitarne oraz materiały biurowe.

 

Przedszkole Miejskie Nr 3

W roku szkolnym 2009/2010 do Przedszkola Miejskiego nr 3 uczęszczać będzie 200 dzieci w wieku od 1 – 6 lat, w tym:

* do grupy „0"- 5 godzinnej – 59 dzieci,

* na 8 godzin z wyżywieniem– 140 dzieci

* nauczanie indywidualne – 1 dziecko.

Zajęcia odbywać się będą w budynku przedszkola (grupy z wyżywieniem) oraz w pomieszczeniach użyczonych przez Szkołę Podstawową nr 4 (grupy bez wyżywienia).

W pomieszczeniach przedszkolnych wykonano drobne prace remontowe (malowanie, zamontowanie listew podłogowych), dokupiono wyposażenie kuchni , wymieniono piasek w piaskownicy.

 

Szkoła Podstawowa nr 3

Rok szkolny 2009/2010 szkoła rozpoczyna z 301 uczniami w 12 oddziałach.

W czasie wakacji został wykonany niezbędny remont, a w zasadzie przebudowa instalacji hydrantowej. Ku końcowi zmierzają prace związane z budową boiska wielofunkcyjnego. Poza tym zostały pomalowane 3 klasy i blok kuchenny.

Zbliżający się rok szkolny to oprócz normalnych zajęć dydaktycznych zajęcia dodatkowe. Są to m.in. zajęcia z języka niemieckiego, wszelkiego rodzaju koła zainteresowań (teatralne, wokalne, taneczne, akrobatyczne, logopedyczne, gimnastyki korekcyjnej, redakcyjne, kółka przedmiotowe itp.).

Złożono wnioski o dofinansowanie w ramach programu rządowego „Radosna szkoła", zawarto umowy na realizację programu „Szklana mleka dla ucznia", składane też będą wnioski o dostarczanie owoców i warzyw w ramach programu „Owoce w szkole". Szkoła będzie realizowała zadania związane z programem  Socrates – Comenius w dwóch projektach. W jednym jest szkołą koordynującą (szkoły z Polski, Litwy, Słowenii, Grecji i Turcji), w kolejnym szkołą partnerską (szkoły z Węgier, Polski, Bułgarii, Belgii i Rumunii). Oprócz Comeniusa realizowany będzie również projekt finansowany przez Polsko Amerykańską Fundację Wolności pod nazwą English Teaching. Placówka oczekuje na podpisanie umów na realizację pilotażowego programu Dolnośląska e-Szkoła, składany był też wniosek do Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

 

Szkoła Podstawowa nr 4

Od 1 września 2009r. zostanie włączony do użytku budynek tzw. "małej szkoły" - segment D, w którym w ciągu ubiegłego roku szkolnego prowadzony był remont kapitalny. Wszystkie sale lekcyjne w wyremontowanym budynku zostały wyposażone w komplety nowych mebli, stolików i krzesełek oraz nowe tablice.

W dużym budynku szkoły (segment A) w czasie wakacji wyremontowano mniejsze pomieszczenie świetlicowe. Wspólnie z Radą Rodziców wyremontowano salę nr 7 z przeznaczeniem na nowoczesną pracownię do nauki języków obcych.

Szkoła jest dobrze zaopatrzona w pomoce dydaktyczne do nauczania na różnych poziomach. Dyrektor złożył wniosek do organu prowadzącego o pozyskanie nowych, nowoczesnych sprzętów i pomocy dydaktycznych w ramach rządowego programu "Radosna szkoła". Szkoła otrzyma w przyszłym roku szkolnym nowoczesną pracownię komputerową z projektu "Nowoczesna pracownia przyrodnicza w każdej gminie". W czerwcu 2009r. szkoła spełniła standardy i otrzymała Certyfikat Szkoły Dbającej o Bezpieczeństwo.

W roku szkolnym 2009/10 po raz pierwszy w historii szkoły nie będzie zmianowości.

 

Gimnazjum nr 1

W Gimnazjum nr 1 podczas wakacji przeprowadzono następujące prace:

* zerwano stare parkiety i wymieniono podłogi w czterech salach lekcyjnych

* odmalowano cztery sale lekcyjne

* odnowiono część lamperii w korytarzach szkolnych

 

Gimnazjum nr 2

W okresie wakacyjnym zostało przeprowadzonych szereg prac remontowo-renowacyjnych na terenie szkoły. Gimnazjum we wrześniu obchodzi podwójny jubileusz - 10 rocznicę powstania oraz 100-lecie budynku szkoły. W związku z tym, dzięki pomocy urzędu miasta i oddelegowanych pracowników interwencyjnych mogły zostać wykonane dodatkowe prace:

- odnowiono i pomalowano 6 sal lekcyjnych,

- odmalowano wszystkie toalety,

- odnowiono i pomalowano pomieszczenie Ola pracowników obsługi,

 wykonana została konserwacja boiska szkolnego (wyrównanie, wysypanie

piaskiem i rozprowadzenie go po sztucznej nawierzchni),

- uzupełniono ubytki tynku i pomalowano emulsją oraz farbą olejną

(lamperie) wszystkie korytarze szkolne na 3 piętrach

W klasach pierwszych rozpocznie naukę 145 uczniów a ogółem we wszystkich 15 oddziałach + oddział specjalny kontynuować edukację będzie 440 uczniów.

Szkoła przygotowuje się do uczestnictwa w finałach konkursu ekologicznego "Dbajmy o środowisko - to takie proste". Gimnazjum zakwalifikowało się jako jedno z 16 gimnazjów, finalistów eliminacji wojewódzkich, do ścisłego finału, który będzie miał miejsce 26 września br. w Warszawie w Pałacu Kultury i Nauki. Jest o co walczyć, gdyż nagrody są bardzo cenne - 3 pierwsze miejsca to pracownie komputerowe dla szkół.

 

O sytuacji socjalno bytowej mieszkańców Chojnowa mówiła na sesji kierowniczka MOPS Ewa Wiszniewska. Z analizy jaką placówka przeprowadziła porównując tegoroczne dane statystyczne z ubiegłorocznymi i pierwszym półroczem tego roku, wynika, że liczba środowisk nowo zarejestrowanych w analogicznym okresie znacznie się zwiększyła. Są to środowiska, w których członkowie rodziny utracili zatrudnienie (28), często pracowali za granicą, a przyczyną zwolnień jest kryzys gospodarczy. Również wzrosła liczba osób wymagających usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania (7), zapewnienia opieki całodobowej (6).

Obszerne sprawozdanie, przedstawione radnym obejmowało diagnozę, problemy i podejmowane przez ośrodek działania na rzecz poprawy życia mieszkańców miasta Chojnowa. Analizując problemy społeczne naszego miasta Ośrodek Pomocy Społecznej podjął pracę w celu przeciwdziałania i zapobiegania wykluczeniu społecznemu mieszkańców. Zadania określone w projekcie adresowane są do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, na rzecz przywrócenia ich do zatrudnienia lub uzyskania zdolności do zatrudnienia oraz jednoczesnej integracji ze społeczeństwem.

 

O sytuacji na rynku pracy w kontekście kryzysu gospodarczego mówiła na sesji dyrektor chojnowskiej filii Powiatowego Urzędu Pracy Bożena Konopnicka.(szerokość: 190 / wysokość: 142)

Rok 2008 był kolejnym rokiem, który charakteryzował się spadkiem liczby osób bezrobotnych. Liczba zarejestrowanych w Filii Urzędu Pracy w Chojnowie na koniec grudnia 2008 r. wynosiła 1555 osób bezrobotnych i była o 313 osób niższa w porównaniu do miesiąca grudnia 2007r. Pierwsze półrocze 2009r. przyniosło w kraju, a także w powiecie legnickim wzrost liczby osób bezrobotnych. Od początku roku następował stopniowy wzrost stopy bezrobocia zarówno w kraju, województwie jak i powiecie. Stopa bezrobocia w powiecie legnickim w grudniu 2008 r. wynosiła 14,1% podczas gdy w maju wynosiła już 17,6%.

Rok 2009 rozpoczął się wzrostem liczby osób rejestrujących się, co spowodowało wzrost poziomu bezrobocia na terenie działania Filii. Porównując dane z pierwszego półrocza 2008 roku stwierdza się spadek liczby osób wykreślonych z ewidencji ogółem jak również z tytułu podjęcia pracy. W okresie 6 miesięcy b.r. z tytułu podjęcia pracy wykreślono z ewidencji 522 osoby tj. o 176 osób mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

W 2008 roku w ramach środków Funduszu Pracy oraz środków z Europejskiego Funduszu Społecznego zaktywizowano ogółem 1027. W ramach otrzymanych środków, do 30 czerwca tego roku zaktywizowano 470 osób bezrobotnych. Ogółem w 2009 roku planuje się zaktywizować w ramach środków Funduszu Pracy i EFS 651 osób.

W pierwszym półroczu 2009 roku w ramach otrzymanych środków Filia Urzędu Pracy w Chojnowie podpisała ogółem 144 umowy na aktywizację osób bezrobotnych w tym:

·    w ramach prac interwencyjnych 23 umowy w tym z terenu miasta 14 umów,

·    w ramach przygotowania zawodowego 2 umowy,

·    w ramach staży 67 umów, w tym 38 z terenu miasta,

·    w ramach robót publicznych 3 umowy,

·    w ramach przyznania jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej 49 umów w tym 39 z terenu miasta.

W okresie od stycznia do czerwca b. r. Urząd Miasta oraz jednostki podległe zorganizowały miejsca pracy dla 110 bezrobotnych.

 

Sprawozdanie 5/2009 z pracy Burmistrza Miasta Chojnowa

w okresie od dnia 26 czerwca 2009 r. do dnia 26 sierpnia 2009 r.

 

Z zakresu Wydziału Rozwoju Gospodarczego m.in.:

 

1. Kontynuowana jest budowa międzyszkolnego basenu krytego przy SP Nr 4. Wykonywana jest droga dojazdowa z parkingami i chodnikiem wzdłuż ul. Paderewskiego. Rozpoczęto montaż niecki pływackiej. Trwają roboty budowlane – krycie dachów, ocieplanie elewacji.

2. Zakończono budowę i przebudowę sieci wodociągowej w ul. Okrzei.

3. Zamontowano bramki (profesjonalne i młodzieżowe) i piłkochwyty na boisku treningowym przy MOKSiR.

4. Wykonawca wielofunkcyjnego boiska sportowego przy SP Nr 3 zgłosił zakończenie budowy.

5. Trwają prace przy wymianie sieci wodociągowej oraz przebudowie sieci kanalizacyjnych w obrębie Rynku. Wykonawca prowadzi roboty przy budowie sieci wodociągowej w ul. Królowej Jadwigi i Pl. Zamkowym.

6. Kontynuowane są prace przy modernizacji kaplicy cmentarnej.

7. Wykonano naprawy cząstkowe nawierzchni jezdni asfaltowych przy użyciu emulsji i grysów – wbudowano 65 t materiału.

8. Pozyskano 3 m3 drewna z wiatrołomów na listwy do ławek parkowych.

9. Wymieniono nawierzchnie chodnika przy ul. Długosza na odcinku od ul. Legnickiej do ul. Kwiatowej z płytek betonowych na polbruk.

10. Wykonano zabudowę nawierzchni chodnika z polbruku i ogrodzenie siatkowe na terenie wokół kortów na stadionie KS Chojnowianka.

11. Wymieniono krawężnik przy ul. Paderewskiego na wysokości budowy basenu.

12. Wykonano chodnik przy ul. Grottgera umożliwiający wejście na posesje Nr 4.

13. Wykonano odcinek chodnika przy budynku na ul. Kościuszki 16A.

14. Uporządkowano teren pod działkę budowlaną na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Drzymały.

15. Utwardzono grunt pod kontenery na odpady przy ul. Komuny Paryskiej.

16. Wymieniono nawierzchnię dojść do budynku przy ul. Witosa 4 – 6.

17. Zakończono roboty remontowo – malarskie w USC oraz Gimnazjum Nr 1 (odnowiono 4 klasy i fragment korytarza).

18. Trwają prace malarskie w Gimnazjum Nr 2 (odnowiono dotychczas 3 pracownie, pomieszczenie gospodarcze oraz hole i klatki schodowe, trwają prace w holu na parterze).

19. Wykonano korytowanie powierzchni wokół boiska sportowego w SP Nr 3. Trwają prace przygotowawcze do ułożenia nawierzchni z polbruku.

20. Wykonano fundamenty i cokół pomnika „Golgota Wschodu" na cmentarzu komunalnym.

21. Trwają prace przy wykaszaniu traw na terenach zielonych nie objętych umowa przetargową.

22. Wymieniono i uzupełniono piasek w piaskownicach na terenie miasta.

23. Wykonano bieżące naprawy urządzeń na ogrodach zabaw dla dzieci z wymianą elementów konstrukcji oraz malowaniem.

24. Pomalowano konstrukcje sceny używanej przy imprezach masowych w mieście.

25. Wykonano malowanie fragmentów elewacji frontowej budynku MOKSiR.

 

Z zakresu Wydziału Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska m.in.:

 

1. Sprzedano w drodze bezprzetargowej:

- na rzecz najemcy lokal mieszkalny przy zastosowaniu 95% bonifikaty za kwotę 4.169 zł.,

- działkę o powierzchni 110 m2 na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej przy ul. Legnickiej 20 za kwotę 9.150 zł.

2. Sprzedano w drodze przetargu ustnego nieograniczonego:

- nieruchomość niezabudowaną położoną przy ul. Lubińskiej za cenę 89.890 zł.,

- 4 działki pod zabudowę jednorodzinną przy ul. Solskiego za łączną kwotę 221.950 zł.,

- działkę pod zabudowę jednorodzinną przy ul. Kopernika za kwotę 48.480 zł.,

- działkę pod zabudowę jednorodzinną przy ul. Złotoryjskiej za kwotę 35.350 zł.,

- 2 działki pod budowę garaży przy ul. Parkowej za łączną kwotę 7.620 zł.,

- lokal mieszkalny przy ul. Mickiewicza 13 za kwotę 99.315 zł.

3. Przygotowano i podano do publicznej wiadomości ogłoszenia o przetargach:

- na sprzedaż nieruchomości zabudowanej budynkiem użytkowym, położonej przy ul. Chmielnej 17A, zakończony wyłonieniem nabywcy za cenę 90.600 zł.,

- na sprzedaż nieruchomości zabudowanej magazynem technicznym, położonej przy ul. Fabrycznej (teren byłego „Dolzametu"), zakończony wyłonieniem nabywcy za cenę 187.860 zł.,

- na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej położonej przy ul. Samorządowej,

- na sprzedaż 3 działek pod zabudowę jednorodzinną przy ul. Solskiego,

- na sprzedaż nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym i gospodarczym położonej przy ul. Złotoryjskiej 3,

- na sprzedaż działek pod zabudowę jednorodzinną przy ul. Broniewskiego, zakończone wynikiem negatywnym,

4. Wydano decyzję na podział działki przy ul. Łużyckiej z urzędu w celu wydzielenia działek pod zabudowę jednorodzinną.

5. Złożono wniosek do Wojewody o przekazanie na rzecz gminy 23 działek położonych w obrębie 2, 3, 4, 6 miasta, użytkowanych jako drogi.

6. Z zakresu nadzoru nad gospodarką drzewostanem:

- przy ul. Witosa i ul. Lubińskiej – wydano decyzję zezwalającą na usunięcie 1 szt. drzewa gatunku klon i 1 szt. drzewa gatunku jesion dla osoby fizycznej z obowiązkiem nasadzenia po 2 szt. drzew,

- przy ul. Paderewskiego, ul. Łokietka, ul. Kilińskiego, ul. Grodzkiej, ul. Baczyńskiego, ul. Małachowskiego – wydano 5 decyzji zezwalających na usunięcie uschniętych i zagrażających drzew dla osób prawnych z obowiązkiem nasadzenia.

7. Wydano postanowienie w sprawie zatwierdzenia programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi mogącymi powstać w wyniku działalności Firmy PPU „MAGROTEX" Sp. z o.o.

8. Wydano postanowienie w sprawie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku i zbierania odpadów innych niż niebezpieczne z terenu powiatu legnickiego przez firmę „MAREX" EXPORT - IMPORT Bogusława Rudziak.

9. W dniu 1 sierpnia br. wykorzystując syreny alarmowe przeprowadzono trening alarmowo – ostrzegawczy.

 

Z zakresu Wydziału Spraw Obywatelskich m.in.:

 

1. Dodatki mieszkaniowe: przyjęto 153 wnioski o przyznanie dodatku mieszkaniowego, rozpatrzono 143 wnioski, przyznając dodatki mieszkaniowe (wydano 135 decyzji pozytywnych i 8 decyzji negatywnych).

2. Dowody osobiste: przyjęto 150 wniosków, wydano 140 dowody osobiste.

 

Z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego m.in.:

 

1. Wydano: 26 decyzji administracyjnych, 3 zaświadczenia do zawarcia związku małżeńskiego zagranicą, 31 zaświadczeń do ślubu konkordatowego.

2. Sporządzono: 4 akty urodzenia, 42 akty małżeństwa, 10 aktów zgonu.

3. Załatwiono: 237 spraw z biurem ewidencji ludności i USC, 132 wnioski o wydanie odpisów z akt stanu cywilnego, 1 korespondencję konsularną.

4. Sprawdzono około 60 wniosków o wydanie dowodu osobistego.

5. Wysłano 4 wnioski do Prezydenta RP o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie.

 



eg
Napisz swój własny komentarz
Tytuł:      Autor:

serwis jest częścią portalu www.E-Informator.pl przygotowanego przez MEDIART © w systemie zarządzania treścią CMS Kursorek | Reklama